Søk
Close this search box.

Generelle betingelser for Altius Gruppen AS org.nr. 986517065

Du er nå på siden for bedriftkunder

Er du privat kunde klikk HER

 

Prisinformasjon:
Alle priser er oppgitt i norske kroner og vises eksklusive mva. Men har både inklusive og eksklusive mva i kassen.

Forbehold:
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.

Ekspedering:
Alle bestillinger som gjøres innen kl. 11 vil normalt bli pakket og sendt fra vårt lager samme dag. Alle andre bestillinger sendes påfølgende virkedag. I salgsperioder og andre perioder med høy aktivitet, kan ekspederingstiden bli noe forlenget. Forbehold om at varen er på lager.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises helt riktig i auto genererte ordrebekreftelser.

Faktura:
Til bedrifter har vi netto 15 dager. Fakturering skjer via EHF eller via e-post. Ved faktura pr. brev tilkommer gebyr på 65,-

Altius Gruppen AS har salgspant i varene inntil disse er betalt, iht pantelovens paragraf 3.14-3.22.
Ved for sen betaling tilkommer gebyrer og renter.
Purregebyr: Kr 35,-.
Inkassovarsel: Kr 35,-
Forsinkelsesrentesats: 9,25 %

Kunde informasjon:
Kunden står ansvarlig for at oppgitt informasjon (tlf. e-post adresse, adresse osv.) stemmer. Kunden står ansvarlig for å informere oss ved endringer.
Omkostninger pga. feilinformasjon dekkes av kunden.

Avbestilling:
Dersom du ønsker å avbestille, ta kontakt med oss så snart som mulig på info@altiusgruppen.no så behandler vi saken din så snart vi kan.

Retur av varer:
Ønsker du å returnere en vare må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Send en e-post til info@altiusgruppen.no den dagen du sender varen i retur. Kunde må dekke returfrakt og står ansvarlig for varen frem til den ankommer våre lokaler.
Salgsvarer og bestillingsvare byttes ikke!

Slik gjør du:
Fyll ut angrerettskjemaet, skriv det ut som pdf her. Vennligst påfør ordrenummeret fra pakkseddelen som fulgte med i pakken din.
2. Send varen tilbake til: Altius Gruppen AS, Jemlivegen 53, 2312 Ottestad.
3. Varen skal være i samme stand og mengde som da du mottok den. Original emballasje må være intakt uten skader.

Bytte av varer:
Bytte må avtales med oss og foretas så fort som mulig etter kjøpet, om ikke annet er avtalt. Fristen for å gi oss beskjed om at du ønsker å bytte varen, er 14 dager fra du mottok varen.

Reklamasjon:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Altius Gruppen AS beskjed på info@altiusgruppen.no om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Angrerett:
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøper mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den. Se utfyllende informasjon på Retur av varer.

Pengene tilbake:
Dersom du ønsker å få pengene tilbake må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Du vil få varekostnad tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur. Fraktkostnad må dekkes av kjøper.

Garanti:
Garanti på varer er begrenset til produsentens garanti på de ulike produkter. I tillegg gjelder reklamasjonsretten i henhold til norsk lov. Garanti/reklamasjon omfatter ikke feil som er oppstått på grunn av kjøpers feilaktige bruk av varen, eller forhold som kjøper bærer risikoen for, så som ulykker, brann, lynnedslag, overspenning, vannskader, miljø- og klimaforhold, eller skader som påføres i forbindelse med bygningsmessige arbeider.

Personopplysninger:
Altius Gruppen AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Se mer om INFORMASJONSKAPSLER OG PERSONVERN

Trygg handel:
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven,
e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd:
www.lovdata.no

 

Frakt & levering

Leveringstid:
Ved bestilling før kl. 11 sendes vanligvis varen ut fra oss samme dag. Ved bestilling etter kl. 11 sendes normalt varen fra vårt lager neste virkedag. Med forbehold om at varen er på lager. Normal leveringstid er 1-3 virkedager, avhengig av avstand. For enkelte strekninger 3-5 virkedager. Spor pakken eller kontakt oss hvis leveringstiden overstiger dette.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i auto genererte ordrebekreftelser.

Transportskade:
Ved transportskader må du gi beskjed til sjåføren som kom med pakken eller til den som gir deg pakken på uthentingsted.. Hvis skaden oppdages etter at pakken er åpnet, må dette rapporteres til transportøren og oss umiddelbart (innen 3 timer). Se EDI lapp på pakken for mer informasjon.

Frakt til bedrifter:
Vi bruker Schenker til levering av pakker til bedrifter i hele Norge.
NB: Unntak er bedrifter hvor leveringsadresse på en privatadresse (enkeltmannsforetak, foreninger ol.). Til disse sendes pakkene med PostNord MyPack. Pakken blir levert til ditt nærmeste uthentingsted og du får sms med uthentings info.

Frakt og betaling, privatkunde:
Pakken blir sendt med Postnord Mypack. Du vil få en sms med uthentigssted og sporingsnummeret til pakken. Denne pakken hentes hos en av dine lokale uthentingsteder. Til private sender vi KUN med oppkrav ( kr 50,-).
Dette kommer i tillegg til ordinære fraktkostnader.

Begrensningene til MyPack:
Maks 20kg, maks 120cm lang, maks volumsvekt 35 kg (dvs. omkrets + lengde kan ikke overstige 240cm).
Hvis disse begrensningene overstiges, så kontakter vi deg for avtale annen fraktmetode.

Uavhentede pakker:
Dersom du ikke henter pakken innen 7 dager og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet et gebyr på kr. 300,-. Pakker over 10 kg kr. 500,-.