Generelle betingelser

Prisinformasjon:
Alle priser er oppgitt i norske kroner og vises både inklusive og eksklusive merverdiavgift i kassen.

Forbehold:
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål. Vi ønsker å gi deg god hjelp og en vellykket handel!

Ekspedering av ordre:
Alle bestillinger som gjøres innen kl. 11 vil normalt bli pakket og sendt fra vårt lager i Hamar samme dag. Alle andre bestillinger sendes påfølgende virkedag. I salgsperioder og andre perioder med høy aktivitet, kan leveringstiden bli noe forlenget.
Med forbehold om at varen er på lager.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i auto genererte ordrebekreftelser.

Faktura:
Netto pr. 15 dager eller 30 dager ved avtale.
Fakturering skjer via EHF eller via e-post.
Kunden/bestiller forpliktes til å oppgi riktig EHF informasjon eller fakturerings e-post adresse. Hvis kunden ønsker faktura på brev kommer det et fakturagebyr.

Kunde informasjon:
Kunden står ansvarlig for oppgitt informasjon (tlf. e-post adresse, adresse osv.)
Omkostninger pga. feilinformasjon må dekkes av kunden.
Fakturering skjer via EHF eller via e-post.
Kunden/bestiller forpliktes til å oppgi riktig EHF informasjon eller fakturerings e-post adresse.
Hvis kunden ønsker faktura på brev kommer det et fakturagebyr.

Avbestilling:
Dersom du ønsker å avbestille en vare, ta kontakt med oss så snart som mulig på info@altiusgruppen.no Skriv om du ønsker å bytte varen i en annen størrelse eller om du ønsker pengene tilbake, så behandler vi saken din så snart vi kan.

Reklamasjon:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Altius Gruppen AS beskjed på info@altiusgruppen.no om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Transportskade:
Ved transportskader må du gi beskjed til sjåføren som kom med pakken. Hvis skaden oppdages etter at pakken er åpnet, må dette rapporteres til transportøren og oss umiddelbart (innen 4 timer). Se EDI lapp på pakken for mer informasjon.

Retur av varer:
Ønsker du å bytte en vare må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Les mer om hva du bør gjøre under Retur av varer.
Salgsvarer og bestillingsvare byttes ikke.

Garanti:
Garanti på varer er begrenset til produsentens garanti på de ulike produkter. I tillegg gjelder reklamasjonsretten i henhold til norsk lov. Garanti/reklamasjon omfatter ikke feil som er oppstått på grunn av kjøpers feilaktige bruk av varen, eller forhold som kjøper bærer risikoen for, så som ulykker, brann, lynnedslag, overspenning, vannskader, miljø- og klimaforhold, eller skader som påføres i forbindelse med bygningsmessige arbeider.

Angrerett:
I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøper mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre på kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den. Se utfyllende informasjon på Retur av varer.

Personopplysninger:
Altius Gruppen AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Se mer om INFORMASJONSKAPSLER OG PERSONVERN

Trygg handel:
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven,
e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd:
www.forbrukerombudet.no
www.forbrukerportalen.no
www.lovdata.no

 

Frakt & levering

Leveringstid:
Ved bestilling før kl. 11 sendes vanligvis varen ut fra oss samme dag. Ved bestilling etter kl. 11 sendes normalt varen fra vårt lager i Hamar neste virkedag. Med forbehold om at varen er på lager. Normal leveringstid er 1-3 virkedager, avhengig av avstand. For enkelte strekninger 3-5 virkedager. Spor pakken eller kontakt oss hvis leveringstiden overstiger dette.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i auto genererte ordrebekreftelser.

Frakt til bedrifter:
Vi bruker Schenker til levering av pakker til bedrifter i hele Norge.
NB: Unntak er bedrifter hvor leveringsadresse på en privatadresse (enkeltmannsforetak, foreninger ol.). Til disse sendes pakkene med PostNord MyPack. Pakken blir levert til ditt nærmeste uthentingsted og du får sms med uthentings info.

Frakt og betaling, privatkunde:
Til private tar vi forhåndsbetaling via VIPPS (kr 10,-) eller sender med oppkrav ( kr 60,-).
Dette kommer i tillegg til ordinære fraktkostnader.

Pakken blir sendt med Postnord Mypack. Du vil få en sms med uthentigssted og sporingsnummeret til pakken. Denne pakken hentes hos en av dine lokale uthentingsteder.
Hvis pakken ikke blir hentet etter 2 uker og pakken returneres oss, vil kunden bli belastet for frakt og omkostninger.

Begrensningene til MyPack:
Maks 20kg, maks 120cm lang, maks volumsvekt 35kg (dvs. omkrets + lengde kan ikke overstige 240cm).
Hvis disse begrensningene overstiges, så må sendingen endres til DPD eller stykkgods.

Transportskade:
Ved transportskader: Gi beskjed til sjåføren som kom med pakken. Hvis skaden oppdages etter at pakken er åpnet, må dette rapporteres til transportøren og oss umiddelbart (innen 4 timer). Se EDI lapp på pakken for mer informasjon.

Uavhentede pakker:
Dersom du ikke henter pakken innen 14 dager og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet et gebyr på kr. 300,-. Pakker over 10 kg kr. 500,-.

Retur av varer:
Ønsker du å returnere en vare må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Send en e-post til info@altiusgruppen.no den dagen du sender varen i retur.

Slik gjør du:
Fyll ut angrerettskjemaet, skriv det ut som pdf her. Vennligst påfør ordrenummeret fra pakkseddelen som fulgte med i pakken din.
2. Send varen tilbake til: Altius Gruppen AS, Birkerbeinerveien 21, 2316 Hamar
3. Varen skal være i samme stand og mengde som da du mottok den. Original emballasje må være intakt uten skader.

Salgsvarer og bestillingsvare byttes ikke.
Se forbrukerkjøpsloven eller ta kontakt med oss på info@altiusgruppen.no dersom du har spørsmål.

Bytte av varer:
Bytte må avtales med oss og foretas så fort som mulig etter kjøpet, om ikke annet er avtalt. Fristen for å gi oss beskjed om at du ønsker å bytte varen, er 14 dager fra du mottok varen.

Pengene tilbake:
Dersom du ønsker å få pengene tilbake må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Du vil få varekostnad tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur. Fraktkostnad må dekkes av kjøper.

Reklamasjon:
Ta alltid kontakt med oss på info@altiusgruppen.no før du sender varen i retur dersom du vil reklamere på en vare. Vi ønsker å raskest mulig å sende deg riktig eller ny vare når vi har mottatt varen med feil eller mangler fra deg. Du må reklamere innen rimelig tid dersom du oppdager feil/mangler ved varen.

×
×

Handlekurv