Betingelser

Generelle betingelser

Velg betingleser utifra hvilke kundegruppe du er.

Har du spørsmål ang våre salgsbetingelser, ta kontakt på mail: info@altiusgruppen.no eller på tlf: 40007008. Vi vil gjerne høre fra deg!

Private kunder

Prisinformasjon:
Alle priser er oppgitt i Norske Kroner. Og har inkl. mva. i kassen.

Forbehold:
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.

Ekspedering:
Alle bestillinger som gjøres innen kl. 11 vil normalt bli pakket og sendt fra vårt lager samme dag. Alle andre bestillinger sendes påfølgende virkedag. I salgsperioder og andre perioder med høy aktivitet, kan ekspederingstiden bli noe forlenget. Forbehold om at varen er på lager.

Kundeinformasjon:
Kunden står ansvarlig for at oppgitt informasjon (tlf. e-post adresse, adresse osv.) stemmer. Kunden står ansvarlig for å informere oss ved endringer.
Omkostninger pga. feilinformasjon dekkes av kunden.

Avbestilling:
Dersom du ønsker å avbestille, ta kontakt med oss så snart som mulig på info@altiusgruppen.no så behandler vi saken din så snart vi kan.

Angrerett / Retur av varer:
Ønsker du å returnere en vare må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Send en e-post til info@altiusgruppen.no den dagen du sender varen i retur. Kunde må dekke returfrakt og står ansvarlig for varen frem til den ankommer våre lokaler. Original emballasje må være intakt uten skader. Varen må være som ny og salgbar. Varer som kommer i kropskontakt tas ikke i retur ( §22.g ). Salgsvarer og bestillingsvare tas ikke i retur!

Slik gjør du:
Fyll ut angrerettskjemaet, skriv det ut som pdf her. Vennligst påfør ordrenummeret fra pakkseddelen som fulgte med i pakken din.
2. Send varen tilbake til: Altius Gruppen AS, Jemlivegen 53, 2312 Ottestad.
3. Varen skal være i samme stand og mengde som da du mottok den. Original emballasje må være intakt uten skader! Varen må være som ny og salgbar.

Bytte av varer:
Bytte må avtales med oss og foretas så fort som mulig etter kjøpet, om ikke annet er avtalt. Fristen for å gi oss beskjed om at du ønsker å bytte varen, er 14 dager fra du mottok varen.

Reklamasjon:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Altius Gruppen AS beskjed på info@altiusgruppen.no om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Pengene tilbake:
Dersom du ønsker å få pengene tilbake må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Du vil få varekostnad tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur. Fraktkostnad må dekkes av kjøper.

Garanti:
Garanti på varer er begrenset til produsentens garanti på de ulike produkter. I tillegg gjelder reklamasjonsretten i henhold til norsk lov. Garanti/reklamasjon omfatter ikke feil som er oppstått på grunn av kjøpers feilaktige bruk av varen, eller forhold som kjøper bærer risikoen for, så som ulykker, brann, lynnedslag, overspenning, vannskader, miljø- og klimaforhold, eller skader som påføres i forbindelse med bygningsmessige arbeider.

Personopplysninger:
Altius Gruppen AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Se mer om INFORMASJONSKAPSLER OG PERSONVERN

Trygg handel:
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven,
e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd:
www.lovdata.no

Frakt & levering

Leveringstid:
Ved bestilling før kl. 11 sendes vanligvis varen ut fra oss samme dag. Ved bestilling etter kl. 11 sendes normalt varen fra vårt lager neste virkedag. Med forbehold om at varen er på lager. Normal leveringstid er 1-3 virkedager, avhengig av avstand. For enkelte strekninger 3-5 virkedager. Spor pakken eller kontakt oss hvis leveringstiden overstiger dette.

Transportskade:
Ved transportskader må du gi beskjed til den som gir deg pakken på uthentingssted.. Hvis skaden oppdages etter at pakken er åpnet, må dette rapporteres til oss umiddelbart (innen 3 timer).

Frakt og betaling:
Pakken blir sendt med Postnord Mypack eller Mypack Small. Du vil få en sms fra Postnord med info om pakken. Pakken levers rett i postkassen eller hentes hos en av dine lokale uthentingssteder.

Begrensningene til MyPack:
Maks 20kg, maks 120cm lang, maks volumsvekt 35kg (dvs. omkrets + lengde kan ikke overstige 240cm).
Hvis disse begrensningene overstiges, så kontakter vi deg for avtale annen fraktmetode.

Uavhentede pakker:
Dersom du ikke henter pakken innen 7 dager og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet et gebyr på kr. 300,-. Pakker over 10 kg kr. 500,-.

Bedrift kunder

Prisinformasjon:
Alle priser er oppgitt i Norske Kroner og vises eksklusive mva. Men har både inklusive og eksklusive mva. i kassen.

Forbehold:
Vi tar forbehold om eventuelle trykkfeil når det gjelder pris og informasjon om varer/ tjenestene på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål.

Ekspedering:
Alle bestillinger som gjøres innen kl. 11 vil normalt bli pakket og sendt fra vårt lager samme dag. Alle andre bestillinger sendes påfølgende virkedag. I salgsperioder og andre perioder med høy aktivitet, kan ekspederingstiden bli noe forlenget. Forbehold om at varen er på lager.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises helt riktig i auto genererte ordrebekreftelser.

Faktura:
Til bedrifter har vi netto 15 dager. Fakturering skjer via EHF eller via e-post. Ved faktura pr. brev tilkommer gebyr på 65,-

Altius Gruppen AS har salgspant i varene inntil disse er betalt, iht pantelovens paragraf 3.14-3.22.
Ved for sen betaling tilkommer gebyrer og renter.
Purregebyr: Kr 35,-.
Inkassovarsel: Kr 35,-
Forsinkelsesrentesats: 9,25 %

Kunde informasjon:
Kunden står ansvarlig for at oppgitt informasjon (tlf. e-post adresse, adresse osv.) stemmer. Kunden står ansvarlig for å informere oss ved endringer.
Omkostninger pga. feilinformasjon dekkes av kunden.

Avbestilling:
Dersom du ønsker å avbestille, ta kontakt med oss så snart som mulig på info@altiusgruppen.no så behandler vi saken din så snart vi kan.

Angrerett / Retur av varer:
Ønsker du å returnere en vare må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Send en e-post til info@altiusgruppen.no den dagen du sender varen i retur. Kunde må dekke returfrakt og står ansvarlig for varen frem til den ankommer våre lokaler. Original emballasje må være intakt uten skader. Varen må være som ny og salgbar. Varer som kommer i kropskontakt tas ikke i retur ( §22.g ). Salgsvarer og bestillingsvare tas ikke i retur!

Slik gjør du:
Fyll ut angrerettskjemaet, skriv det ut som pdf her. Vennligst påfør ordrenummeret fra pakkseddelen som fulgte med i pakken din.
2. Send varen tilbake til: Altius Gruppen AS, Jemlivegen 53, 2312 Ottestad.
3. Varen skal være i samme stand og mengde som da du mottok den. Original emballasje må være intakt uten skader! Varen må være som ny og salgbar.

Bytte av varer:
Bytte må avtales med oss og foretas så fort som mulig etter kjøpet, om ikke annet er avtalt. Fristen for å gi oss beskjed om at du ønsker å bytte varen, er 14 dager fra du mottok varen. Salgsvarer og bestillingsvare byttes ikke!

Reklamasjon:
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at du oppdaget den, gi Altius Gruppen AS beskjed på info@altiusgruppen.no om at du vil påberope deg mangelen. Vi vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp.

Pengene tilbake:
Dersom du ønsker å få pengene tilbake må du gi oss beskjed om dette senest 14 dager fra du mottok varen. Du vil få varekostnad tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottok varen i retur. Fraktkostnad må dekkes av kjøper.

Garanti:
Garanti på varer er begrenset til produsentens garanti på de ulike produkter. I tillegg gjelder reklamasjonsretten i henhold til norsk lov. Garanti/reklamasjon omfatter ikke feil som er oppstått på grunn av kjøpers feilaktige bruk av varen, eller forhold som kjøper bærer risikoen for, så som ulykker, brann, lynnedslag, overspenning, vannskader, miljø- og klimaforhold, eller skader som påføres i forbindelse med bygningsmessige arbeider.

Personopplysninger:
Altius Gruppen AS behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.

Se mer om INFORMASJONSKAPSLER OG PERSONVERN

Trygg handel:
Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personalopplysningsloven,
e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Vennligst se linkene nedenfor for mer tips og råd:
www.lovdata.no

Frakt & levering

Leveringstid:
Ved bestilling før kl. 11 sendes vanligvis varen ut fra oss samme dag. Ved bestilling etter kl. 11 sendes normalt varen fra vårt lager neste virkedag. Med forbehold om at varen er på lager. Normal leveringstid er 1-3 virkedager, avhengig av avstand. For enkelte strekninger 3-5 virkedager. Spor pakken eller kontakt oss hvis leveringstiden overstiger dette.

Fraktberegning:
De bestilte varene vil bli pakket, så målt og veid for fraktberegning.
Fraktbeløpet vil bli lagt til i totalbeløpet i etterkant og vil ikke vises i auto genererte ordrebekreftelser.

Transportskade:
Ved transportskader må du gi beskjed til sjåføren som kom med pakken eller til den som gir deg pakken på uthentingsted. Hvis skaden oppdages etter at pakken er åpnet, må dette rapporteres til transportøren og oss umiddelbart (innen 3 timer). Se EDI lapp på pakken for mer informasjon.

Frakt:
Vi bruker Schenker til levering av pakker til bedrifter i hele Norge.
NB: Unntak er bedrifter hvor leveringsadresse er på en privatadresse (enkeltmannsforetak, foreninger ol.). Til disse sendes pakkene med PostNord MyPack. Pakken blir levert til ditt nærmeste uthentingsted og du får sms med uthentings info.

Begrensningene til Postnord MyPack:
Maks 20kg, maks 120cm lang, maks volumsvekt 35 kg (dvs. omkrets + lengde kan ikke overstige 240cm).
Hvis disse begrensningene overstiges, så kontakter vi deg for avtale annen fraktmetode.

Uavhentede Postnord pakker:
Dersom du ikke henter pakken innen 7 dager og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjon om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet et gebyr på kr. 300,-. Pakker over 10 kg kr. 500,-.

International customers

Reservations:
The website may be subject to typographical errors regarding prices and information about the goods/services on the page. Please contact us if you have any questions.

Price information:
All prices are stated in Norwegian kroner (NOK) and are shown without Norwegian TAX (VAT). However you need to pay TAX for your country when you recive the package.

Wire Transfer Fee:
We require a “wire transfer fee” of 100 NOK to cover bank fees that are withdrawn from the payment by the bank. This fee will be added by us on the invoice.

Shipping calculation:
The ordered goods will be packed, then measured and weighed for shipping calculation.
The price of shipping will be added to the total price.

Payment:
We require prepayment from all customers outside of Norway unless something else is agreed on. We send out the invoice via e-mail when the order is ready. We only accept wire transfers.

Dispatch:
All orders will be sent from our warehouse the same day (or the day after) we recive payment. In periods with sales and other periods of high activity, the dispatch time may be somewhat extended.

Customs:
After we have shipped the package you will receive an e-mail from UPS with shipping information. You will aslo get an invoice from them, where you have to pay TAX (your countrys vat) and custom fees. This invoice MUST be PAID for you to recive your package. If this is not paid and the package is returned to us, all costs will be charged the customer.

Customer information:
The customer is responsible for ensuring that the information provided (phone nr, e-mail address, address, etc.) is correct. The customer is responsible for informing us of any changes.
Costs due to incorrect information is covered by the customer.

Return of items:
If you wish to return an item, you must notify us of this no later than 14 days from when you received the item. Send an e-mail to info@altiusgruppen.no. The customer must cover return shipping and is responsible for the item until it arrives at our premises.
Items on sale and order items cannot be exchanged!

Here’s how to do it:
Fill in the right of withdrawal form, print it as a pdf here. Please write the order number from the packing slip that came with your package.
2. Send the item back to: Altius Gruppen AS, Jemlivegen 53, 2312 Ottestad, Norway.
3. The item must be in the same condition and quantity as when you received it. Original packaging must be intact and undamaged.

Defect on item:
If there is a defect on the product, you must notify Altius Gruppen AS at info@altiusgruppen.no that you want to claim the defect within a reasonable time after you discover it. We will then give you information on what to do next.

Cancellation:
The cancellation period applies from the day the buyer received the goods and 14 days thereafter. If you want to regret the purchase, you return the item in the same condition as you received it. If you wish to cancel your order, contact us as soon as possible at info@altiusgruppen.no and we will process your case as soon as we are able.

Money back:
If you wish to get the money back, you must notify us of this no later than 14 days from when you received the item. You will be reimbursed the cost of the item within 14 days from when we received the item in return. Shipping costs must be covered by the buyer.

Warranty:
Warranty on goods is limited to the manufacturer’s warranty on the various products. In addition, the right of complaint applies in accordance with Norwegian law. Warranty/complaints do not cover defects that have arisen due to the buyer’s incorrect use of the product, or conditions for which the buyer bears the risk, such as accidents, fire, lightning, overvoltage, water damage, environmental and climatic conditions, or damage caused in connection with construction work.

Damage from transportation:
In the event of damage from transportation, you must notify the driver who brought the package or the person who gives you the package at the collection point. If the damage is discovered after the package has been opened, this must be reported to the carrier and us immediately (within 3 hours). See the EDI label on the package for more information.

Shipping to businesses:
We use UPS for the delivery of packages to customers outside of  Norway.